اهمیت و کاربرد پرده در فضای خانه

اهمیت و کاربرد پرده  به عنوان محافظ در برابر عوامل بیرونی

یکی از بارزترین کاربردهای پرده ، و همچنین یکی از حیاتی ترین موارد ، استفاده از آنها به عنوان محافظ در برابر نور و بارندگی است! با تنوع حیرت انگیز پارچه فروشی های امروزی ، انتخاب کنید که که نور به طور کامل در آن جا بماند یا تا حدی مسدود شود. به سادگی با انتخاب پرده مناسب برای کار می توانید به عایق بندی فضای زندگی خود کمک کنید.

 

پرده ها برای دکوراسیون و زیبایی بسیار عالی هستند

پرده ها یک عنصر کلیدی در مد هستند ، رنگ ، طرح و شکل آنها همه به زیبایی کلی اتاق کمک می کند. اگر هدف شما یک موضوع خاص است ، مثلاً اتاق بازی یک شاهزاده خانم یا یک اتاق مطالعه قدیمی ، پرده هایی با طرح های متناسب موثرترین روش برای تأکید برهدف مورد نظر است. (مطالبی راجع به دکوراسیون داخلی)

 

 

کاربردهای هوشمندانه جایگزین پرده

پرده ها می توانند به شما در رسیدن به اهداف زیبایی کمک کرده و چشم ها را فریب دهند ، و باعث شوند فضا بزرگتر  و یا کوچکتر به نظر آید. همچنین می توان از آنها برای جدا كردن  فضای یك اتاق به بخش های مختلف و تزئین دیوارهای خالی ، استفاده كرد همچنین پرده ها برای ایجاد گوشه در اتاق کودکان بسیار مناسب هستند.

 

 

پرده ها باید کاملاً متناسب با فضایی باشند که شما می خواهید آن را بپوشانید ، بنابراین باید هنگام اندازه گیری مراقب باشید.  برای اندازه گیری باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی  متر بالاتر از ارتفاع درب و یا پنجره را اندازه گیری کنید. اما اگر می خواهید اتاق را بلندتر از آنچه که هست نشان دهید ، می توانید حتی بالاتر هم بروید. برای اندازه گیری عرض پنجره یا درب هم حتما ۱۵ سانت به طرفین اندازه خود اضافه کنید تا راهی برای ورود نور به داخل فضا وجود نداشته باشد.

 

 

ماده و رنگ

در انتخاب پرده باید علاوه بر شکل ظاهری به کاربرد آن ، که آیا برای هدف مورد نظر کارآیی دارد و یا خیر نیز دقت کرد.به عنوان مثال اگر به دنبال پرده ای برای مقابله با باد هستید ، باید به دنبال پارچه های سنگین تر باشید. ابریشم مصنوعی  و پارچه های مخملی از بهترین و محبوب ترین پارچه های پنجره هستند. جیر و مخمل به عنوان عایقی برای گرما و سرما محسوب میشوند .

 

 

وقتی نوبت به رنگ می رسد ، شرایط دوباره تأثیر گویایی دارد. اگر پرده ها در معرض آفتاب مستقیم قرار دارند ، توصیه می شود رنگ های خنثی را انتخاب کنید زیرا نور خورشید می تواند باعث شود رنگ های روشن با سرعت بیشتری محو شوند.

 

 

قبل از خرید پرده برای خانه خود ، مطمئن شوید در چیزی  که سرمایه گذاری می کنید میتوانید آن را به درستی مدیریت کنید. به عنوان مثال ، اگر تمایل به صرف هزینه برای خشکشویی ندارید ، به دنبال مواردی بروید که می توانید با استفاده از ماشین لباسشویی آن را  تمیز کنید.

 

اهمیت و کاربرد پرده

اهمیت و کاربرد پرده

 

زیبایی شناسی

موقعیت پنجره ها یا درهایی را که می خواهید پوشش دهید در نظر بگیرید. برای مثال برای پنجره ای که پشت یک مبلمان قرار دارد، باید طرح  کلی پرده شما  به گونه ای باشد که  به ترکیب کلی دکور و مبلمان شما ست باشد. پرده های خانه شما فقط با هم ترکیب نمی شوند ، بلکه به زیبایی کلی منزل می افزایند. زمان هایی که وارد اتاق می شوید را به خاطر بسپارید ، پرده ها اولین چیزی نیستند که نگاه می کنید ، اما در نگاه کلی تکمیل کننده تصویری هستند که در ذهن شما باقی خواهد ماند در واقع این تاثیر ایست که شما باید به دنبال آن باشید.

 

اهمیت و کاربرد پرده

اهمیت و کاربرد پرده

اهمیت و کاربرد پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: قابل کپی برداری نمی باشد