نکاتی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه های کوچک

کم بودن فضای آشپزخانه و زیاد بودن وسایل آن مشکل بسیاری از خانه های جدید است. در این مطلب راهکارهایی به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید به کمک آن ها با کمترین هزینه و بدون برداشتن دیوارها فضای آشپزخانه ی منزلتان را بزرگ تر جلوه دهید. در ادامه ی این مطلب با سازه چوب همراه باشید.

برای کابینت و دیوار اطرافش از یک رنگ واحد استفاده کنید.

استفاده از یک رنگ برای کابینت و دیوار، مرزهای بصری را از بین می برد، در این حالت چشم بدون توقف می تواند فضا را بررسی کند.

1

استفاده از رنگ های روشن:

روش مناسبی برای بزرگ تر نشان دادن فضا استفاده از رنگ های روشن است، چرا که رنگ های روشن موجب بازتاب نور می شوند و از این طریق آشپزخانه را دلبازتر می کنند.

3

 در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک، از وسایل کوچک استفاده کنید.

جزایر کوچک، صندلی های باریک، چارپایه های ساده و میزهایی با پهنای کم انتخاب کنید، چرا که باعث بزرگتر به نظر آمدن آشپزخانه می شوند. استفاده از مبلمان های حجیم با پایه های ضخیم، حجم بصری چشم را پر می کند و تاثیر زیادی در کوچک تر نشان دادن آشپزخانه شما خواهد داشت.


5

از فضای داخل دیوارها استفاده کنید.

از تو رفتگی ها و شکست ها برای ایجاد اتاقک نگهداری وسایل، قفسه و یا کابینت ها استفاده کنید. این فضاها را طوری طراحی نمایید که سطح بیرونی آن ها هم تراز با سطح دیوار باشد و فضای مفید آشپزخانه را اشغال نکند.

7

خطوط موجود در آشپزخانه را کم تر کنید.

پیش آمدگی بزرگ، کابینت های تجملاتی و جزئیات شلوغ و اضافی آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد.

اگر آشپزخانه ای کوچک و محدود دارید به شما پیشنهاد می کنیم از طرح های مدرن تر استفاده کنید و فکر طرح های روستیک و کلاسیک را از سرتان بیرون کنید.

طرحی مدرن برای کابینت ها انتخاب کنید و سایر عناصر و وسایل را تمیز و براق نگه دارید تا فضا شفاف تر و وسیع تر به نظر برسد. 

8

فضای آشپزخانه را با یک فضای بزرگ تر ادغام کنید.

اگر اتاق غذاخوری با یک دیوار نیمه و کوتاه از آشپزخانه جدا شده باشد، به طور طبیعی فضای آشپزخانه وسیع تر به نظر می رسد.

اگر امکان این را دارید که این دو فضا را کمی با هم ترکیب کنید پیشنهاد می کنیم ضمن توجه به رنگ بندی هر دو فضا و جزییاتشان این دو فضا را ترکیب کنید.

10

از طبقه های باز استفاده کنید.

طبقه های باز وزن بصری را کاهش می دهد و حس یک فضای بزرگ تر را القا می کند.

حتی برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا، می توانید طبقه های تاشو (انعطاف پذیر) را بجای مدل های قاب دار ثابت انتخاب کنید.


11

 فضا را با استفاده از نور دلباز تر کنید.

بهتر است تا جایی که ممکن است از نور طبیعی بهره بگیرید. اگر آشپزخانه شما کم نور یا تاریک است، پیشنهاد می کنیم با استفاده از ترفندهایی نور را بیشتر به داخل فضا هدایت کنید. می توانید ازپرده های کرکره ای روزنه دار یا ساده استفاده کنید و یا پنجره را به طور کامل با پرده نپوشانید، به طوری که مانع ورود آفتاب به آشپزخانه نباشد.

13

درهای چوبی یا فلزی کابینت آشپزخانه را تبدیل به در های شیشه ای کنید.

درهای شیشه ای با عمقی که به فضا می دهند، حرکت چشم را در فضا بیشتر می کنند و این مسئله به بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه کمک می کند.

البته باید دقت کنید که در این حالت چیدمان داخل کابینت ها اهمیت پیدا می کند.

اگر بی نظم هستید و از کابینت ها برای مخفی کردن بی نظمی هایتان استفاده می کنید؛ بهتر است از این گزینه بگذرید!

16

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: قابل کپی برداری نمی باشد