لوستر در آشپزخانه

یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب لوستر مناسب است. هنگام خرید لوستر آشپزخانه باید به اندازه لوستر و جنس آن توجه کرد. به عنوان مثال اگر در طراحی آشپزخانه بیشتر از چوب استفاده شده باشد، بهتر است از آویز و لوسترهای چوبی استفاده شود و یا اگر طراحی آشپزخانه مدرن باشد بهتر است از لوستر های مدرن استفاده شود. همچنین مدل لوستری را برای خرید انتخاب کنید که با ابعاد آشپزخانه تان همخوانی دارد.

یک ایده خوب برای لوستر آشپزخانه، لوستری های آویز است. این آویزها معمولا به صورت مجموعه های دو یا سه تایی یا بیشتر استفاده می شوند تا نمای زیباتر و نور بیشتری داشته باشند.

آویز استیل ضدزنگ

برای آشپزخانه ای که جزیره آن در وسط قرار دارد و بیشتر وسایل به رنگ و جنس استیل هستند، بهتر است از دو یا سه آویز استیل ضد زنگ در بالای جزیره استفاده شود. به این ترتیب، زیبایی مدرن به فضا افزوده می شود.

67آویز براق
با آویزان کردن یک جفت لوستر آویز براق در بالای کانتر یا جزیره آشپزخانه، باعث درخشش بیشتر آشپزخانه شوید. به طور مثال، آویزهایی که بدنه طلایی براق دارند در مقابل کابینت های رنگی آشپزخانه چشم انداز جالبی درست می کنند.

10آویز سنتی
در آشپزخانه با طراحی کلاسیک که دارای کابینت های سفید بلند با کانتر سنگی هستند، می توانید لوستر تک آویز کلاسیک در بالای کانتر نصب نمایید.

12(1)در آشپزخانه های دارای طرح پست مدرن با کابینت های سفید بلند نیز می توان از لوسترهای مدرن با حاشیه های طلایی و حباب سفید استفاده کرد.

16آویزهای سقف های بلند
سقف های بلند خانه را می توان با تیرچه های چوبی بسیار شیک تزئین کرد. برای نصب لوستر نیز می توان از همین تیرچه ها کمک گرفت. به این ترتیب که، لوسترهای تک آویز را در بالای جزیره از این تیرچه ها آویزان کنیم. کابل بلند این آویزها باعث زیبایی بیشتر لوسترها می شوند. در اینجا باید به طرح آویزها نیز توجه شود که کاملا مناسب فضا باشد.

17آویز چند شاخه
لوسترهای آویز فقط تک شاخه نیستند. آنها در مجموعه های دو، سه و پنج تایی هم وجود دارند.

19لوستر مدرن و شیک
یک  آشپزخانه بسیار شیک و مدرن، به سیستم نورپردازی شیک و مدرن نیز احتیاج دارد. در این آشپزخانه ها می توان از دو یا سه لوستر کاملا منحصر به فرد با سیم های بلند که درست تا فاصله یک متری بالای کانتر آویزان شده است، استفاده کرد.

2324لوسترهای درخشان
برای تزئین آشپزخانه های کوچک باید سعی کنید از وسایل موجود نهایت استفاده را ببرید. به این معنی که شاید نتوانید جزیره بزرگ و خاص در وسط آشپزخانه داشته باشید، اما می توانید با لوسترهای بزرگ و جالب، نگاه بیننده را به آشپزخانه جلب کنید. هر چه این لوسترها درخشان تر باشند، جلوه بیشتری هم دارند.

25آویزهای رنگی
عموما برای آشپزخانه از لوسترهای رنگی استفاده می کنند. این لوسترها برای همه طراحی ها مناسب نیست. اما در آشپزخانه ای که بسیار ساده و خودمانی است، می توانید از تک آویزهای رنگی استفاده کنید. یا به طور مثال آشپزخانه هایی که به واسطه دکور استیل سرد به نظر می رسند را می توان با یک رنگ گرم جان دوباره بخشید.

 

343838(1)آویزهای کریستال وبراق
لوسترهای کریستال و براق برای آشپزخانه مناسب و مرسوم نیستند. اما چه اشکالی دارد، دو لوستر با کریستال های براق بخرید و در بالای جزیره آشپزخانه نصب کنید. البته ترجیحا آنها را همان بالا و نزدیک سقف نگه دارید که زیاد حس شلوغی به فضا ندهند. این لوسترها نور زیادی دارند.

39آویزهای فانوسی
آویزهای فانوسی، به ویژه اگر بدنه مشکی داشته باشند با طرح چوبی کف آشپزخانه و جزیره آن به خوبی جفت می شوند.
43(1)آویزهای فلزی
آویزهای فلزی در بالای جزیره، بازتاب دهنده همه وسایل آشپزخانه هستند و حس جالبی به بیننده منتقل می کنند. این نوع لوسترها برای خانه های ویلایی، روستایی و یا کلبه ای که می خواهند دکور مدرن و متفاوتی داشته باشند، مناسب است.

44(1)آویزهای حصیری
دو لوستر آویز بسیار بزرگ در بالای جزیره باعث نورانی شدن فضای اطراف می شوند. برای تنوع می توانید این لوسترها را از نوع حصیری انتخاب کنید. مخصوصا اگر کفپوش و کابینت های آشپزخانه چوبی باشند، آویزها حصیری بهترین انتخاب به شمار می روند.

5348آویز شیشه ای
ساده و مینیمال بودن هم زیبایی خاص خود را دارد. برای بالای کانتر یا جزیره لازم نیست از طرح و شکل و جنس خاصی برای لوستر استفاده کنید. کافی است سه تک آویز با حباب های شیشه ای و با سیم های بلند در بالای جزیره نصب کنید.

55

57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: قابل کپی برداری نمی باشد